Handelsbetingelser hos Taskeland.dk

Generelle oplysninger

På disse undersider finder du informationer om, hvordan du handler hos os.

Har du spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen til at sende en mail eller ringe til os. Vores mailadresse er taskeland.dk@outlook.dk, vi svarer senest indenfor 24 timer. Vi er tilgængelige på telefonnr. 52240507 alle hverdage fra kl. 16:00 - 18:00.

Taskeland.dk er vores bibeskæftigelse, og derfor kan vi være svære at træffe på telefonen indenfor normal arbejdstid. 

Taskeland.dk er en del af virksomheden ALM, som ejes af Christina Østergård Jensen.

 

Sådan handler du hos os
På Taskeland.dk kan du kun bestille varer via vores website.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med Taskeland.dk indgås aftaler på dansk.

 

For at foretage et køb på Taskeland.dk skal du igennem 5 trin.

1. Find de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til bestilling.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde.

4. Accepter vores forretningsbetingelser.

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.

Herefter vil du modtage en mail med en ordrebekræftelse. Ønsker du at ændre noget på ordren eller at få en kopi af ordrebekræftelse, skal du sende en mail til taskeland.dk@outlook.dk

 

Betaling
Hos Taskeland kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, VISA Electron, eDankort, MasterCard, Visa, JCB og American Express.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes. Der tages ikke gebyr ved betaling med dankort på Taskeland.dk, og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Altid fri fragt.

Taskeland har en leveringstid fra ordreafgivelse til kundemodtagelse på 2-4 dage.

Ordre kan afhentes Spurvevej 22, 6040 Egtved.

Vi sender enten direkte fra vores primære leverandør (Libro Group, Sverige) med UPS, eller fra Spurvevej 22, 6040 Egtved. Ved sidstnævnte benytter vi som udgangspunkt GLS Pakkeshop som leveringsselskab, men ønskes der specifikt et andet leveringsselskab, kan det også lade sig gøre. Det eneste, du skal gøre, er at skrive det i kommentarfeltet inden ordreafgivelse.

Taskeland kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS, Post Nord eller andet leveringsselskab. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Taskeland naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til ikke-brofaste øer kan i nogle tilfælde øge leveringstiden med op til 1-2 dage. Der leveres ikke til Færøerne, Grønland eller udlandet.

Ved evt. udeblevne leverancer eller forsinkelse bedes du rette henvendelse til os på telefon 52240507 eller mail til taskeland.dk@outlook.dk.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse sende os en mail (taskeland.dk@outlook.dk) med beskeden om, at du ønsker at fortryde dit køb. Denne mail skal som minimum indeholde:

  • Ordrenr.
  • Leveringsdato.
  • Hvilke varer, du ønsker at returnere og antal.
  • En kort begrundelse for hvorfor du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb (som bekrevet ovenfor). Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, og du bærer risikoen for varen indtil den er os i hænde på Spurvevej 22, 6040 Egtved.

Når vi har modtaget de returnerede varer, vil kunden få tilsendt en mail med oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af fortrydelsen/reklamationen.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke eventuelle ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget den returnerede vare. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Omkostninger til returnering skal du selv afholde.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Taskeland.dk

Spurvevej 22

6040 Egtved

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager helst pakker med omdeling. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ønsker du at reklamere over en vare, bedes du sende en mail med en kort beskrivelse af problemet til taskeland.dk@outlook.dk, og hvis muligt også gerne et billede.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse og forudgående korrespondance mv.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Taskeland.dk

Spurvevej 22

6040 Egtved

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det ene formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos taskeland.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på taskeland.dk er shoppens ejer Christina Østergård Jensen. Dine oplysninger vil hverken blive videregivet eller solgt til tredjemand.

Som registreret hos taskeland.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: taskeland.dk@outlook.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Christina Østergård Jensen på telefonnr.: 52240507. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 21/10 2016.